söndag 29 november 2009

STRESS!!!

Oj, vad dagarna går fort...
Det enda jag gör är att fara omkring som en blådåre, fram och tillbaka till olika "göra-själv" butiker.
Borde få ett VIP/BONUS-kort till IKEA och Färghuset.
Jag hade aldrig kunnat ana hur mycket färg,spackel och andra grund material som går åt vid renovering. Det är helt sjukt!
Har sparat alla kvitton, för att se hur mycket vi gick över budgeten. För det ha vi gjort,kan jag säga...

STATUS KÖK:Allt utrivet, spacklade och målade tak och väggar, samt golvet på plats. Lev för det nya köket 4/12 (förhoppningsvis kommer det då).
HALL: Klinkersen på plats. Dörrhålet har förvandlats till vägg :) Väggarna spacklade och delvis målade. Nästa projekt:Bygga garderob.
BARNENS RUM: Målade garderober, samt väggar. Endast en fondvägg med tapet, + en liten remsa med tapet i J:s rum.
SOVRUM OCH VARDAGSRUM: Inte påbörjat.

Jag förstår verkligen inte hur folk kan bo och renovera samtidigt i sina hem. Ser ju ut som ett slagfält där borta :) Jag är glad över att vi "bor" dubbelt. Men så klart inte lika glad över dubbel-hyran...

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar